Piątek 31 października 2014 Zaloguj się, Zarejestruj się

Mój licznik a mój rachunek…

Autor Jacek Świdziński, 01.10.2013, 12:16

„Mój Licznik” to aplikacja mobilna na urządzenia z systemem Android oraz iOS, którą Energa-Operator udostępniła klientom, korzystającym z liczników zdalnego odczytu. Pozwala ona na bieżąco monitorować zużycie energii elektrycznej.

Aplikację mobilną „Mój Licznik” można już pobrać z Google Play (na urządzenia z systemem Android) oraz AppStore (na urządzenia z systemem iOS). Umożliwia ona bieżące monitorowanie zużycia energii elektrycznej. Użytkownik może sprawdzić zużycie prądu w domu z każdej zakończonej doby, porównać, kiedy ta wartość była najwyższa oraz przekonać się, czy zużywa tyle energii elektrycznej, co osoby korzystające z tej samej taryfy.

Dzięki temu klienci mogą ocenić, czy optymalnie korzystają z energii elektrycznej w domu. Dotyczy to zwłaszcza tych, którzy wybrali taryfę elastyczną (np. G12), gdzie cena energii zależna jest od pory dnia i tygodnia. Dodatkowo aplikacja ułatwia Klientowi dostęp do podstawowych informacji z umowy tj.: adresu i numeru Punktu Poboru Energii, sprzedawcy energii, okresu obowiązywania umowy oraz wybranej taryfy.

Aplikacje mobilne są kolejnym elementem, który ułatwia klientom monitorowanie zużycia energii w domu. Klienci Energa-Operator, u których zainstalowano liczniki zdalnego odczytu energii elektrycznej znajdą te same funkcje w Portalu Klienta.

Nowy, zdalny licznik energii elektrycznej to urządzenie, które daje więcej możliwości świadomego użytkowania prądu. Dzięki niemu rozliczenia za energie elektryczną prowadzone są w oparciu o faktyczne zużycie energii elektrycznej, a nie o prognozy. Więcej informacji nt. liczników można znaleźć w filmie „Co to jest inteligentny licznik” zrealizowanym na zlecenie Energa-Operator w lipcu br.

Liczniki zdalnego pomiaru energii elektrycznej zostały już zainstalowane w Kaliszu, Drawsku Pomorskim i na Półwyspie Helskim. Obecnie trwa instalacja w miejscowościach na całym terenie działania spółki.

Słowo komentarza (zgryźliwego): Nowa aplikacja pozwala monitorować wysokość zużycia i …co dalej? Nie daje możliwości innego sterowania popytem niż proste wyłączanie poszczególnych odbiorników energii elektrycznej. Natomiast – sama w sobie – kosztuje. W efekcie, mamy ciemność i wyższy rachunek. Taka to „inteligencja”, a raczej spryt – licznika Smart.

 

1 komentarz

#1Luka1 października 2013, 20:26

Pomału… aplikację oferuje Operator Systemu Dystrybucyjnego. Nowe taryfy – sprzedawcy. Zarządzanie / sterowanie popytem – to przyszłość, już dziś sprawdzana w Kaliszu i pod Wrocławiem (wraz z PSE). Na razie takie liczniki ma kilka procent Polaków. Mozliwości są. Od czegoś trzeba zacząć.

Dodaj komentarz

Login:
Komentarz:

Kontakt

Serwisy społecznościowe

Najpopularniejsze działy

© 2010-2013 Agencja Promocji Energii   Wszelkie prawa zastrzeżone.