Energetykon

Main Menu

  • Start
  • Wiadomości
  • Konferencja Energetykon 2018
    • Materiały do pobrania
  • Fotogalerie Energetykon
  • Artykuły Energetykon

Energetykon

Energetykon

  • Start
  • Wiadomości
  • Konferencja Energetykon 2018
    • Materiały do pobrania
  • Fotogalerie Energetykon
  • Artykuły Energetykon
ElektromobilnośćPolecaneRynekŚwiatWiadomości
Start›Elektromobilność›Hamburg we władaniu elektrycznych Solarisów

Hamburg we władaniu elektrycznych Solarisów

Jacek Świdziński
13 lutego 2019
0

Najnowsze autobusy elektryczne Solaris Urbino 12 wyjechały na ulice Hamburga 11 b. m., wspomagając wysiłki miasta na rzecz bezemisyjnego transportu publicznego. 2 pojazdy z 10 zamówionych kursują już w regularnym ruchu pasażerskim. Wraz z autobusami dostarczanymi w poprzednich latach, flota elektrycznych Solarisów w barwach HOCHBAHN do końca roku wzrośnie do 15.
Claudia Güsken (na zdjęciu), członkini Zarządu HOCHBAHN ds. Operacyjnych i HR, podczas pierwszego kursu Solarisem z pasażerami podkreśliła: „Wraz z nowymi pojazdami konsekwentnie dążymy do przejścia na całkowicie bezemisyjną flotę autobusową. To chroni nasze środowisko, zapewnia lepszą jakość powietrza i wyznacza nowe standardy mobilności w mieście”.
„Bardzo się cieszę, że dzięki naszym autobusom elektrycznym sukcesywnie zmierzamy do mobilności przyjaznej dla środowiska i bezemisyjnemu transportowi publicznemu. Elektryczne autobusy zapewniają czystsze powietrze i mniej hałasu – to podwójna korzyść dla każdego mieszkańca” –
powiedział Prezes Zarządu Solarisa, Javier Calleja (na zdjęciu), który przyjechał do hanzeatyckiego miasta na pierwszą podróż z pasażerami.
10 elektrycznych Urbino 12 electric zostało zamówionych przez HOCHBAHN w ubiegłym roku.
Autobusy ładowane za pomocą wtyczki podczas pobytu w zajezdni mają gwarantowany zasięg 150 km. Trzydrzwiowy elektryczny Urbino 12 zabierze na pokład 70 pasażerów, z czego 25 na miejscach siedzących. Energia magazynowana jest w bateriach Solaris High Energy o mocy 240
kWh. Baterie zasilane są także poprzez rekuperację. Podczas hamowania 2 silniki elektryczne zamontowane przy osi napędowej zamieniają energię kinetyczną pojazdu z powrotem w energię elektryczną.

Poprzedni artykuł

Zmiany sprzedawcy energii elektrycznej coraz mniej liczne

Następny artykuł

Tauron zaciska zęby (i kieszeń), tnie koszty ...

Podobne artykuły Inne od Autora

  • Rynek

    Średnia cena PB95 w ciągu miesiąca wzrosła o 25 gr

    18 marca 2011
    Zbistan
  • Wiadomości

    ZCh “Police” rozmawiają z PGNiG o spłacie zadłużenia w aktywach

    1 czerwca 2010
    Zbistan
  • Wiadomości

    Polsko-francuska współpraca jądrowa

    30 września 2009
    Zbistan
  • Kronika kadrowaPolecaneWiadomości

    Nowy wiceprezes Energa Elektrowni Ostrołęka

    14 lipca 2017
    Jacek Świdziński
  • Rynek

    Ceny gazu ciekłego na rynku zachodnioeuropejskim

    31 sierpnia 2010
    Zbistan
  • ElektrowniePolecaneRynekŚwiatWiadomości

    Connie Hedegaard chce zamknąć polskie elektrownie!

    20 lutego 2013

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

  • Polecane

    Węgiel po nowemu

  • Rynek

    UBS podtrzymał “neutralną” rekomendację dla CEZ, cena docelowa 800 koron

  • ElektrownieŚwiatWiadomości

    CEZ i czeski rozsądek