Energetykon

Main Menu

  • Start
  • Wiadomości
  • Konferencja Energetykon 2018
    • Materiały do pobrania
  • Fotogalerie Energetykon
  • Artykuły Energetykon

Energetykon

Energetykon

  • Start
  • Wiadomości
  • Konferencja Energetykon 2018
    • Materiały do pobrania
  • Fotogalerie Energetykon
  • Artykuły Energetykon
PolecaneRynekWiadomości
Start›Polecane›Nowelizacja prawa dot. paliw motoryzacyjnych; będzie drożej, ale będzie na elektrombilność

Nowelizacja prawa dot. paliw motoryzacyjnych; będzie drożej, ale będzie na elektrombilność

Jacek Świdziński
13 lipca 2018
0

Prezydent Andrzej Duda podpisał nowelę ustawy, która wprowadza m.in. opłatę emisyjną od paliw. Pieniądze z opłaty zasilą Fundusz Niskoemisyjnego Transportu, z którego finansowane mają być projekty związane z elektrycznymi pojazdami w Polsce. Trafi do niego jednak tylko 15 proc. pieniędzy z opłaty. Pozostałe 85 proc. będą trafiać do Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Wysokość opłaty to 80 zł od każdego 1 tys. litrów paliwa, który trafi na rynek w naszym kraju .

Prezydent Andrzej Duda podpisał nowelę ustawy, która wprowadza m.in. opłatę emisyjną od paliw. Pieniądze z opłaty zasilą Fundusz Niskoemisyjnego Transportu, z którego finansowane mają być projekty związane z elektrycznymi pojazdami w Polsce. Trafi do niego jednak tylko 15 proc. pieniędzy z opłaty. Pozostałe 85 proc. będą trafiać do Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Wysokość opłaty to 80 zł od każdego 1 tys. litrów paliwa, który trafi na rynek w naszym kraju – podał Business Insider Polska.
Nowe prawo ma pozwolić na tworzenie przez samorządy stref czystego transportu w miastach, do których można ograniczyć wjazd pojazdów z tradycyjnym napędem silnikowym, np. poprzez pobieranie opłat. Podczas prac nad ustawą wprowadzono do niej zmianę, która stanowi, że opłata za wjazd do strefy czystego transportu nie będzie mogła być wyższa niż 2,50 zł za godzinę. Będzie mogła być pobierana w godzinach 9-17. Zrezygnowano z dobowej opłaty w wysokości 25 zł.
Ustawa wprowadza też zmiany w ustawie z grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym. Wprowadza m.in. ograniczenie, że przewidziane w ustawie zwolnienie od akcyzy do 1 stycznia 2021 r. dotyczy samochodów osobowych stanowiących pojazd hybrydowy o pojemności silnika spalinowego do 2000 cm3.
Ustawa wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia, z wyjątkiem m.in. regulacji w zakresie zmian w ustawie z 25 sierpnia 2006 r. o biokomponentach i biopaliwach ciekłych związanych ze sposobem realizacji Narodowego Celu Wskaźnikowego, które wchodzą w życie 1 października 2018 r., regulacji w zakresie zmian w ustawie z 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne dotyczących wprowadzania taryf przez przedsiębiorstwa energetyczne oraz regulacji przepisu przejściowego dotyczącego wprowadzenia taryf za przesyłanie paliw gazowych, które wchodzą w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia ustawy.

Poprzedni artykuł

K. Radzewicz: do 2030 r. energetyka polska ...

Następny artykuł

Zmiany kadrowe w Polenergii; trwają zapisy na ...

Podobne artykuły Inne od Autora

  • Wiadomości

    Rosjanie uruchomią irański reaktor w 2010 r.

    1 grudnia 2009
    Zbistan
  • Wiadomości

    Ceny detaliczne paliw w najbliższym tygodniu będą rosły – e-petrol (opinia)

    6 sierpnia 2010
    Zbistan
  • Wiadomości

    W I kw. spada marża rafineryjna, rośnie dyferencjał – prezentacja PKN Orlen

    10 lutego 2011
    Zbistan
  • Wiadomości

    Targi Enex oraz Enex Nowa Energia obfitują w konferencje, fora i szkolenia

    5 lutego 2014
  • PolecaneWiadomości

    Gazo-polityka

    1 września 2010
  • Wiadomości

    PKN wraz z innymi udziałowcami zaoferuje inwestorowi 75,5 proc. akcji Polkomtela (opis)

    13 maja 2010
    Zbistan

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

  • Wiadomości

    Polska będzie mogła zarobić miliard dolarów

  • Wiadomości

    Jest Instrukcja Ruchu!

  • UżytkownicyWiadomości

    Czy rządzić demokratycznie znaczy rządzić mądrze?