Bez niespodzianki: Nissan Leaf liderem EV w Polsce

Bez niespodzianki: Nissan Leaf liderem EV w Polsce

Gramwzielone.pl podaje, że Nissan informuje o sprzedaży w Polsce w 2017 r. 270 swoich aut napędzanych wyłącznie energią elektryczną. To wzrost sprzedaży aż o 611 proc. w porównaniu do wyniku odnotowanego na naszym rynku w roku 2016. Nissan podkreśla, że 6-krotny wzrost sprzedaży odnotowany przez markę w segmencie pojazdów zeromisyjnych znacznie przekracza średni rynkowy wzrost, który wyniósł w naszym kraju 192 proc. Na ubiegłoroczny wynik sprzedaży aut zeroemisyjnych Nissana w Polsce złożyła się sprzedaż 239 egzemplarzy modelu Leaf oraz 31 dostawczego e-NV200. W perspektywie rocznej odpowiada to wzrostom sprzedaży odpowiednio o 856 proc. i 139 proc.

Nissan zapewnia, że dzięki temu wynikowi awansował na pozycję lidera w sprzedaży aut elektrycznych w Polsce i osiągnął udział w rynku na poziomie 52 proc. Leaf to najczęściej kupowany EV na świecie. Dotychczasowe wersje Leafów, dostępne na rynku od 2010 r., sprzedano w ponad 300 tysiącach egzemplarzy.

Obecnie Nissan wprowadza na europejski rynek nową wersję swojego elektryka, którą w ciągu pierwszych 2 miesięcy od rozpoczęcia przyjmowania zamówień zarezerwowało 10 tys. klientów. Zasięg nowego Nissana Leaf na jednym ładowaniu zwiększył się do 378 km według metodologii NEDC. Ma to umożliwić zastosowanie baterii litowo-jonowej o większej pojemności sięgającej 40 kWh. Czas ładowania w standardzie 3 kW ma wynosić 16 godzin, przy 6 kW będzie o połowę krótszy, a przy szybkim ładowaniu uzupełnienie baterii do 80 proc. ma zająć 40 minut.

Nissan ma wprowadzić do sprzedaży pod koniec przyszłego roku również droższą wersję, o zwiększonej mocy i większej pojemności akumulatorów. Na razie Japończycy nie podają jednak jej parametrów.

Japoński koncern zapowiada też wdrożenie technologii Vehicle-to-Grid (V2G) pozwalającej na dwukierunkowy przepływ energii, a tym samym pełną integrację samochodów elektrycznych z siecią elektroenergetyczną.

W Polsce ceny starszej wersji Leafa z baterią o pojemności 24 kWh zaczynają się od 128 tys. zł, a wersji z większą baterią 30 kWh od 133 tys. zł. Ceny nowej wersji mają się zaczynać od 148 tys. zł. To nie jest mało, ale też nie stanowi zapory cenowej.


Podziel się

Skomentuj