Fisker, konkurent Tesli, stawia na akumulatory ze stałym elektrolitem

Fisker, konkurent Tesli, stawia na akumulatory ze stałym elektrolitem

Fisker złożył wnioski patentowe odnoszące się do technologii związanej z akumulatorami ze stałym elektrolitem. Wnioski obejmują m.in. nowatorskie materiały oraz proces produkcyjny.
Akumulatory ze stałym elektrolitem produkcji Fiskera mają pozwolić na przejechanie samochodem elektrycznym ponad 800 km na jednym ładowaniu. Według planów, zostaną wprowadzone na rynek w 2023 r.

Nad opracowaniem odpowiedniej technologii pracuje m.in. współzałożyciel należącej do Dysona firmy Sakti3, specjalizującej się w akumulatorach. Fisker zamierza zaprojektować elektrody o dwudziestopięciokrotnie większej powierzchni niż ich tradycyjne odpowiedniki. Akumulatory za stałym elektrolitem dają możliwość błyskawicznego ładowania i lepsze osiągi w niskich temperaturach, a także dostarczą 2,5 raza więcej energii niż akumulatory litowo-jonowe. Amerykańska firma poinformowała, że ich ładowanie zajmie 60 sek.
W 2019 r. Fisker zamierza wprowadzić na rynek model EMotion – konkurenta dla Tesli Model S. Samochód ma dysponować napędem na cztery koła, systemem autonomicznego prowadzenia i zasięgiem przekraczającym 640 km. Przejechanie 200 km będzie możliwe już po 9 min. ładowania.

Ceny rozpoczną się od 129 900 dolarów (ponad 470 000 zł).
Samochód został zaprojektowany przez pochodzącego z Danii projektanta samochodów i jednocześnie właściciela firmy, Henrika Fiskera, który wcześnie współpracował przy opracowywaniu nadwozi BMW Z4, Astona Martina DB9 Volante i DB9 Volante oraz V8 Vantage. Pierwszy model – Karma (na zdjęciu) miał ogromne trudności, m. in. kilka razy zapalił się. Auto to pierwszy pojazd marki Fisker produkowany w Valmet Automotive w Finlandii, który wcześniej produkował auta na zlecenie m.in. dla Porsche i Saaba.


Podziel się

Skomentuj